ေခ်ာ္လဲဖူးပါသလား ေမးလွ်င္ ေတာ္ေတာ္ အူေၾကာင္ေၾကာင္ႏိုင္လိုက္ေလျခင္းဟု
ထင္ေကာင္းထင္ၾကမည္။ ဖူးသစ္စ မနက္ခင္းတစ္ခုႏွင့္ ကစားဖူးပါသလား သို ့မဟုတ္
အရြယ္ေရာက္လာၿပီးမွ အၾကိမ္ၾကိမ္ေခ်ာ္လဲဖူးပါသလား။ အကယ္၍ သင္သည္
အရြယ္ေရာက္မွ ေခ်ာ္လဲေလ့ရွိတတ္ခဲ့လွ်င္ သင္၏ကေလးဘ၀၌ လြဲေခ်ာ္မႈ အေတာ္အတန္
ရွိခဲ့ေပလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။
ေသခ်ာတာကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို သည္ ကေလးဘ၀၌ ဒဏ္ရာမ်ားေတာ့
ရခဲ့ဖူးပါလိမ့္မည္။ အေဖးတက္လာေသာ အနာေလးမ်ား ယားယံျခင္း၌ သာယာတတ္မည္ဆိုပါက
သင္သည္ေအာက္ပါစာမ်ား ဖတ္ရန္ မည္သို႔မွ် မသင့္ေလွ်ာ္ပါ။
ကေလးခ်စ္သူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကြ်န္ေတာ္ေတြ ့ဖူးသည္။ သို႔ေသာ္
ကေလးကိုခ်စ္ျခင္းထက္ ကေလးေၾကာင့္ရေသာ မိမိတို႔၏ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ပိုမို၍
ခ်စ္ခင္ေနၾကျခင္းကို ေတြ႔ေနရသည္။ ကေလးတို႔မည္သည္ လူႏုနယ္ျခင္း ထက္ပို၍
စိတ္လည္း အလြန္ႏုနယ္တတ္သည္ကို သတိထားမိရန္လိုအပ္သည္။
ကေလးငယ္ဘ၀မွ ကေလးဘ၀သို ့ ေရာက္ရန္ အရိုးမ်ားဆက္ေပးရေလသည္။ ထိုသို
့အရိုးဆက္ေနခ်ိန္အတြင္း ဦးေႏွာက္မွာလည္း သိသိသာသာ ဖြံ ့ၿဖိဳးလာေစၿပီး
မိမိေဘးနားမွာ ရွိသူမ်ား ေျပာသည့္အတိုင္း တစ္လံုးစ ႏွစ္လံုးစ
လိုက္ေျပာတတ္လာမည္။ အျမင္အၾကားစေသာ အာရံုမ်ား ပြင့္လာမည္။ စကားေျပာတတ္ျခင္း
အေျခအေနသို႔ေရာက္မည္။
ထိုအခါ သူတို႔၏ပတ္၀န္းက်င္ အသစ္စက္စက္အေၾကာင္း သိခ်င္လာၾကမည္ျဖစ္ေလရာ
သူတို ့တတ္သမွ် စကားတို႔ႏွင့္ ေမးျမန္းၾကေပလိမ့္မည္။ အကယ္၍ သင္သည္
ကေလးခ်စ္သူ တစ္ဦးဆိုပါစို႔။ ကေလးဘယ္ႏွစ္ေယာက္၏ ေမးခြန္းေတြကို
လစ္လ်ဴရႈခဲ့ၿပီးၿပီလဲ။ ဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ ေျဖဆိုၿပီးခဲ့ၿပီလဲ။
ဘယ္ႏွစ္ခါ ရယ္ေမာျဖစ္ခဲ့ၿပီလဲ။ သင့္ေၾကာင့္ ကေလး ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ စိတ္ဒဏ္ရာ
ရခဲ့ၿပီလဲ။
ေမးခြန္းတို႔ သေဘာသဘာ၀အရ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားသာ ရွိပါသည္။ ကိုယ္က
သူတစ္ပါးကိုေမးေသာ ေမးခြန္းႏွင့္ သူတစ္ပါးက ကိုယ့္ကို ေမးေသာ
ေမးခြန္းမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။(ကြ်န္ေတာ္ ဆိုလိုသည့္ သူတစ္ပါးဆုိေသာ နာမ္စားမွာ
သက္ရွိေရာ သက္မဲ့ပါ ပါ၀င္သည္) သူစိမ္းေတြႏွင့္ဆက္ဆံရာ၌ ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္
ေမးခြန္းေတာ္ေတာ္မ်ားကို ေမးျမန္းခဲ့သလို ေျဖဆိုခဲ့ၿပီးလည္း ျဖစ္ခဲ့သည္။
ေမးခြန္းမ်ား၏ အျဖဴစင္ဆံုး အခ်ိန္မွာ စကားေျပာတတ္ခါစ ကေလးဘ၀ ပင္။ သူတို႔သည္
အစပင္ျဖစ္သည္။ သူတို႔ကို သူတို ့ လူဟုပင္ မသိၾက၊ သူတို႔သိသည္မွာ မိဘ
ႏွစ္ပါးႏွင့္ ျမင္ေနက် လူအနည္းငယ္သာ။
၁၉၉၀ ခန္ ့ ရခိုင္ျပည္နယ္ သံတြဲၿမိဳ ့ ဂ်ိေတၱာေက်းရြာေလးမွာ ကြ်န္ေတာ္
ပထမတန္း၊ဒုတိယတန္း အရြယ္တုန္းက ျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ့္တြင္ သူငယ္ခ်င္းဟူ၍
မ်ားမ်ားစားစား မရွိလွပါ။ ဘာရယ္မဟုတ္ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ကေလးတို႔ သဘာ၀
ေဆာ့ကစားေနေသာတစ္ေန႔။ ကြ်န္ေတာ္က ေရွ႕ကတိုင္သည္။ ကြ်န္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းေတြက
ေနာက္မွ လိုက္ေအာ္၏။
" ဒီမိုကေရစီ ရရွိေရး၊ ဒို ့အေရး.. ၊ ဒို ့အေရး.. "
ဒီမိုကေရစီ ဟူေသာ ေ၀ါဟာရအား ကြ်န္ေတာ္မသိခဲ့။ ကြ်န္ေတာ့္
သူငယ္ခ်င္းမ်ားလည္း မသိခဲ့။ နားစြဲေနေသာ စကားလံုးကို ေတြ႔ရာ
ေအာ္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုသို ့ေအာ္ရင္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ေရး
အရာရွိတစ္ဦးအိမ္ေရွ႕သုိ႔ေရာက္ေသာအခါ ထိုသူက အိမ္ေပၚမွ ေျပးဆင္းလာၿပီး
ကြ်န္ေတာ္တို႔အား ထိုသို႔မေအာ္ရန္တားသည္။ ကြ်န္ေတာ့္ေနာက္မွ လိုက္ေအာ္
ေနၾကသူမ်ားထဲတြင္ သူ၏သားျဖစ္သူလည္း ပါသည္။
ထိုလူႀကီးက သူ ့သားကို ဆြဲထုတ္ကာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေရွ ႔တြင္
ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ရိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ မိဘေတြကိုလည္း
တိုင္သည္။ အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္အေမကလည္း ကြ်န္ေတာ့္ကို ရိုက္သည္။
ဘာလို ့ ရိုက္တာလဲဟု ကြ်န္ေတာ္ေမးသည့္အခါ ဘာမွ ျပန္မေျဖ။ ကြ်န္ေတာ္လည္း
မငိုပါ။ ဒီမိုကေရစီေၾကာင့္ အရိုက္ခံရသည္။ ဘာလဲ ဒီမိုကေရစီ…။ လူေတြ
အုပ္လိုက္ၾကီးျဖတ္သြားရင္း အားလံုး၀ိုင္းေအာ္ေနၾကသည္ကုိျမင္ဖူးသည္။
သူတို႔လည္း အရိုက္မခံရဘူးလား…။
ေနာက္တစ္ေန ့ အေမရိုက္ေသာ ဒဏ္ရာေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ ေက်ာင္းမတက္ႏိုင္ခဲ့။
ေနာက္ရက္ေတြမွာ သူငယ္ခ်င္းေတြကုိ ေမးၾကည့္သည္။ ဒီမိုကေရစီဆုိတာဘာလဲ..။
သူတို႔လည္းမသိ။ ကြ်န္ေတာ္ အပါအ၀င္ အကုန္လံုးနားလည္သြားၾကသည္မွာ ဒီမိုကေရစီ
ဟုေအာ္လွ်င္ အရိုက္ခံရမည္ဟုပင္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ျမန္မာစာသင္ေသာ ဆရာကို ေမးၾကည့္ျပန္သည္။ ဆရာက အဲဒါ
သရဲေတြ မေကာင္းဆိုး၀ါးေတြ ေခၚတဲ့ဂါထာ၊ အဲဒါရြတ္ရင္ သူတို႔လာၿပီး မင္းကို
ကုပ္ခ်ိဳးသတ္လိမ့္မယ္ ဟုျပန္ေျပာသည္။ ကြ်န္ေတာ္ တကယ္ထင္ခဲ့သည္။
ကေလးဘ၀သည္ အလြန္ျဖဴစင္သည္ဟု သူမ်ားေတြ ေျပာတာေရးတာေရာ သီခ်င္းထဲမွာပါ
ကြ်န္ေတာ္ၾကားခဲ့ရသည္။ ေမးခြန္းေတြအတြက္ သူတို႔မွာ အေျဖမရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္
လူႀကီးေတြအတြက္ အသက္ရွိေသာ ကစားစရာ အရုပ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ လူႀကီးေတြသည္
သူတို႔ကိုယ္တိုင္ မေျဖႏိုင္ေသာ ေမးခြန္းတစ္ခ်ိဳ ့ျဖင့္ ကေလးမ်ားကို စ
ၾကသည္။ ဥပမာ " သား ေဖေဖနဲ ့ေမေမ ဘယ္သူ႔ကို ပိုခ်စ္လဲ " ။
ကေလးငယ္အတြက္ တကယ့္ကို ျပႆနာပင္။ မိဘႏွစ္ပါးရွိလွ်င္ ပိုဆိုးသည္။ ထိုအခါ
လက္ဖ၀ါး အခ်င္းခ်င္းပြတ္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေခါင္းငံု ့၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊
မ်က္ေတာင္ပုတ္ခတ္ပုတ္ခတ္လုပ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း သူတို႔၏ အေနရခက္မႈ၊
ေျဖရွင္းရခက္မႈကို လူႀကီးမ်ားသိေအာင္ျပၾကသည္။ ထုိအရာကုိ လူႀကီးမ်ားက
ရယ္စရာဟု သေဘာထားၾကသည္။ ဤသည္မွာ ကေလးငယ္အတြက္ အႏႈတ္လကၡဏာ သို႔မဟုတ္
ဒဏ္ရာပင္ျဖစ္သည္။
တခ်ိဳ ့က ကေလး၀တ္ထားေသာ အက်ီကို အေၾကာင္းျပဳ၍ စၾကသည္။
"မင္းအက်ၤီက အစုတ္ႀကီး အသစ္မ၀တ္ဖူးလား"
ထိုသို ့ အစခံလိုက္ရေသာ ကေလးသည္ ျပည့္ျပည့္စံုစံုထဲက
ဆိုလွ်င္အေၾကာင္းမရွိ။ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးေသာ မိသားစုမွ ဆင္းသက္လာခဲ့လွ်င္
ကေလးေရာ သူ႔မိသားစုပါ အက်ိဳးယုတ္လွသည္။ သူသည္ သူ ့အက်ွီၤအေၾကာင္း သူ႔မိဘကို
ေျပာမည္။ အသစ္မဆင္ႏိုင္ေသာ မိဘသည္ ကေလးငယ္ကို ဆူမည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က
ရိုက္ႏွုက္မည္။ ၾကီးစြာေသာသိမ္ငယ္ျခင္းတို႔ျဖင့္ ငိုေၾကြးေနေသာ ကေလးငယ္သည္
အလြန္ အႏၱာရယ္မ်ားလွသည္။ အက်ီအစုတ္ေလးႏွင့္အတူ လမ္မွားေပါင္းမ်ားစြာကို
၀တ္ဆင္ရန္ သူ၀န္ေလးေတာ့မည္မဟုတ္ပါ။
ကေလးတို႔မည္သည္ အသစ္အဆန္းကို သေဘာက်ၾကသည္။ ကေလးကစားစရာမ်ားကို
သူတို႔စိတ္ထဲ၌ လက္ေတြ႔ဘ၀ဟု မွတ္ယူသည္။ ကားရုပ္တစ္ခုဆိုပါစုိ႔။ သူတို
့ေမာင္းသည္။ သူတို ့စိတ္ထဲ၌ အျပင္မွာ ေမာင္းေနသလို ။ ေသနတ္
တစ္လက္ဆိုပါစုိ႔။ သူတို႔ကို္ယ္သူတို႔ ၾကီးမားသည့္တိုက္ပြဲတစ္ခု
ရင္ဆိုင္ေနရသလို။ စင္စစ္ သူတို႔ကစားေနၾကျခင္းမဟုတ္။ သူတို႔သြားေနၾကျခင္း
ျဖစ္သည္။ သူတို႔ ေရြးျခယ္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ထုိအခ်က္ကုိ သူတို႔ႏွင့္နီးကပ္စြာရွိေနေသာ မိဘ ႏွစ္ပါး သို႔မဟုတ္
အုပ္ထိန္းသူတို႔က ေလးေလးနက္နက္ သတိျပဳရန္လိုသည္။ သူတို႔၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္၊
သူတို ့ဖြင့္အန္လာေသာ ေတာင့္တမႈ (တနည္း) ေမးခြန္းတို႔အား အလြယ္တကူ
မေရွာင္တိမ္းသင့္။
ကြ်န္ေတာ့္အေဖသည္ ကြ်န္ေတာ့္ကို ပညာတတ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေစခ်င္ခဲ့သည္။
ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက ကြ်န္ေတာ့္ပညာေရး၌ သူကိုယ္တိုင္ ၾကပ္မတ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္
အေဖ့ေက်းဇူးျဖင့္ သူငယ္တန္း မွ တတိယတန္းအထိ ပထမခ်ည္း စြဲခဲ့သည္။
မွတ္မွတ္ရရ ေလးတန္းေက်ာင္းသားအရြယ္။ စာေမးပြဲနီးစဥ္ကာလ ျဖစ္သည္။
ကြ်န္ေတာ့္အိမ္ေဘးမွာ ကြ်န္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းမ်ား ေဆာ့ေနသည္ကို ကြ်န္ေတာ္
ျမင္ေနၾကားေနရသည္။ ကြ်န္ေတာ့္လက္ထဲမွာ သခ်ၤာစာအုပ္ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ့္ေဘးမွာ
ပုစၦာမ်ားကို တစ္ခုၿပီးတစ္ခုေရြးေနေသာ ကြ်န္ေတာ့္အေဖ။ ကြ်န္ေတာ့္အာရံုသည္
သူ႔ထံမွာ မရွိ။ ရယ္ေမာသံ ကစားသံတို႔အၾကား ေရာက္ေနသည္။
အေဖသည္ ကြ်န္ေတာ္တြက္ရန္ ပုစၦာမ်ားေရြးၿပီးသည္ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ့္ကို
တြက္ခိုင္းေတာ့သည္။ ကြ်န္ေတာ္ မတြက္ခင္ သူ႔ကို မရဲတရဲ ေတာင္းဆိုၾကည့္သည္။
အလြန္ရိုးသားေသာ ေမးခြန္း ျဖစ္သည္။ သား တြက္ၿပီးရင္ ေဆာ့လို႔ရမလား
ေဖေဖ ဟူ၍။ သူက ျပံဳး၍ ကြ်န္ေတာ့္စကားကို လက္ခံသေဘာတူသည္။
ကြ်န္ေတာ္လည္း တြက္သည္။
ကစားေနေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ရယ္သံက ကြ်န္ေတာ့္ကို စိတ္လႈပ္ရွားေနေစသည္။
သူေပးေသာပုစၦာမ်ား တြက္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္ ဆင္းကစားရန္ျပင္ေသာအခါ သူ တားသည္။
ေနပူေနေသာေၾကာင့္ ေပးမကစားႏိုင္ပါ ဟူ၍။ ကြ်န္ေတာ္ ငိုေတာ့သည္။သူ ေခ်ာ့သည္။
မရ။ ၾကာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ အရိုက္ခံလိုက္ရသည္။ ကစား ခြင့္မရခဲ့ပါ။
ထိုကဲ့သုိ႔ေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ား ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ့္မိဘ
အသို္င္းအ၀ိုင္းၾကားမွာ ငယ္စဥ္ဘ၀ထဲက မၾကာခဏဆိုသလို ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည္။
ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္မ်ား ျဖစ္မလာေပ။ ေမးခြန္းမ်ားသည္ ေျဖသူမရွိ။ ေျဖသူရွိလည္း
ေက်နပ္မႈမရခဲ့ပါ။
ေလးတန္းစာေမးပြဲေျဖျပီး ေအာင္စာရင္းထြက္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ဆုတစ္ခုမွ
မခ်ိတ္။ ကြ်န္ေတာ္ စာလုပ္ခ်ိန္တြင္ ကစားေနေသာ ကြ်န္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ
ေန၀င္းက ပထမ ရခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ပိုင္းလည္း စာေမးပြဲ မက်ဖူးတာကလြဲၿပီး
ကြ်န္ေတာ္ ဘာဆုမွ မရခ့ဲ။ ထူးထူးျခားျခား သခ်ၤာ စပါယ္ရွယ္ ညံ့ခဲ့သည္။
သခ်ၤာသင္လွ်င္ ကြ်န္ေတာ္ စိတ္မ၀င္စားေတာ့ပါ။ ဆယ္တန္းကို ႏွစ္ခ်င္းေပါက္
ေအာင္ခဲ့သည့္တုိင္ သခ်္ာေလးဆယ္ႏွင့္ ျဖစ္သည္။
ကြ်န္ေတာ္ မိဘကုိ အျပစ္ျပန္တင္ေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ ေမးခြန္းမ်ား၏
စြန္႔ပစ္မႈကို ခံခဲ့ရေသာဒဏ္ရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ျပန္သတိရေနျခင္း
သက္သက္ျဖစ္သည္။ ေမးခြန္းမ်ားသည္ ငယ္စဥ္မွ ယခု အခ်ိန္အထိ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို
စြန္႔ပစ္ေနဆဲ။
လူသည္ အသက္ႀကီးလာေလေလ ေမးခြန္းေတြမ်ားလာေလေလ ျဖစ္သည္။ ေလာကႀကီးသည္
သူစိမ္းျဖစ္သည္။ ေမးခြန္းထုတ္စက္လည္း ျဖစ္သည္။ အနာသိျပီးေဆးမရွိေသာ
ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံသည္ အလြန္ထူးျခားလွပါသည္။ ေမးခြန္း ေတြရွိၿပီး
အေျဖမရွိရာ၌လည္း အလြန္ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားလွပါသည္။
ကေလးဘ၀၌ ေမးခြန္းတစ္ခ်ိဳ႕၏ စြန္႔ပစ္ျခင္းခံခဲ့ရသူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားအတြက္
ေလာကဓံသည္ ေၾကာက္စရာ အေကာင္းဆံုး သူစိမ္းေမးခြန္းထုတ္စက္ ပင္ျဖစ္သည္။
ညီဇံလွ
၀၂၃၄ (အဂၤါ)
၁၉ ၁၂ ၁၁
0 comments :
Post a Comment