Monday, May 28, 2012

စဥ္းစားရေတာ့မယ့္ ပညာေရး

စဥ္းစားရေတာ့မယ့္ ပညာေရးဂ်ာနယ္ေတြ ထဲမွာေတြ႕ေနရပါတယ္။ ဆရာဗဟိုျပဳ သင္ၾကားနည္း မွ ကေလးဗဟိုျပဳသင္ၾကားနည္း (Child Centered Approach) ကို ေျပာင္းလဲ က်င့္သံုးမယ္တဲ့။ ကြ်န္မဆယ္တန္းေအာင္တာ ႏွစ္ႏွစ္ပဲရွိပါေသးတယ္။ အေျခခံပညာေရးကို သိပ္မ်က္ျခည္ျပတ္မယ္လို႔ မထင္ပါဘူး။ ကြ်န္မတို႔ေလးတန္း၊ ငါးတန္းေလာက္ တည္းက ကေလး ဗဟိုျပဳသင္ၾကားနည္းဆိုတာကို ၾကားဖူးနားဝရွိပါတယ္။ CCA ဆိုၿပီး အႀကီးအ က်ယ္ ေျပာၾကဆိုၾကတာေတြ ျမင္ရပါ တယ္။ ေနာက္ေတာ့ အတန္းထဲမွာ CCA အခ်ိန္ရွိလာ ပါတယ္။ ဆရာမက ေက်ာင္းသူေတြ ကို (ကြ်န္မတို႔ေက်ာင္းက မိန္းကေလး ေက်ာင္းပါ။) ဖတ္စာအုပ္ထဲက စာပိုဒ္ ေတြကို ေအာ္ဖတ္ခိုင္းတယ္။

ၿပီးေတာ့ ကေလးဗဟိုျပဳဆိုတဲ့အတိုင္းေက်ာင္း သူေတြကို ျပန္ရွင္းျပခိုင္းတယ္။ တကယ္ဆိုရင္ စကားေျပ အေရးကို စကားေျပာ ျပန္ေျပာျပရတာ ဘာမွ မခက္ခဲပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ထေျပာ ရဲတဲ့သူ နည္းပါတယ္။ တစ္ခန္းလံုးက ေက်ာင္းသူေတြက တစ္ေယာက္ မ်က္ႏွာတစ္ေယာက္ၾကည့္ရင္း ဆရာမ နဲ႔ မ်က္လံုးခ်င္း မဆိုင္မိေအာင္ဘဲ ေရွာင္ေနၾကေတာ့တာပါ။ ထရင္ေတာင္ေျပာေလ့ရွိတဲ့သူေတြ၊ စာေတာ္တဲ့သူေတြ၊ ဆရာနဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ သူေတြပဲ ထေျပာတတ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ထေျပာမယ့္သူမွ မရွိေတာ့ရင္ ဆရာမက သူ႔ဟာသူ ဆက္ေျပာသြားပါေတာ့တယ္။ တစ္ပတ္ စာသင္ဖို႔ သင္ခန္းစာမျပတ္ရင္ စာေမးပြဲနီးေတာ့ ကေလးေတြ စာ က်က္ဖို႔ မမီဘဲျဖစ္မယ္ေလ။ ကြ်န္မ ဆရာမေတြကို ခ်စ္လည္း ခ်စ္ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ အေျခအေနကိုလည္း သိသင့္ သေလာက္ သိထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သင္ခန္းစာေတြက စိတ္ဝင္စားစရာ နည္းနည္းေလးမွ မေကာင္းပါဘူး။ ဆရာမေတြမွာ အျပင္စာဖတ္ဖို႔ သင္ရ တဲ့ ဘာသာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဗဟုသုတ နည္းပါတယ္။ အခ်ိန္မွ မရွိတာ။

ဆရာမေတြ က်ဴရွင္သင္တယ္။ လစာက နည္းေတာ့ အပိုဝင္ေငြ လိုလို႔ပဲကိုး။ ဆရာမေတြ အခ်ိန္မရွိတာ က်ဴရွင္ေၾကာင့္ တစ္ခုတည္းေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တျခားေက်ာင္းမွာေတာ့ မသိပါဘူး။ ကြ်န္မတို႔ေက်ာင္းကေတာ့ အေတာ္ပြဲမ်ားပါတယ္။ေက်ာင္းပြဲတင္ မဟုတ္ဘဲ ပညာေရးကလုပ္တဲ့ အစည္း အေဝးတို႔ ဆုေပးပြဲတို႔ဆိုေက်ာင္းက စံပယ္ခန္းမမွာ လာလုပ္တတ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဆရာမေတြ အလုပ္႐ႈပ္တာေပါ့။ ဧည့္ခံဖို႔အတြက္၊ အခမ္းအနား ျပင္ဖို႔အတြက္ စာသင္ခ်ိန္ေတြ အားလပ္ခ်ိန္ေတြကို ဖဲ့ေပးရပါတယ္။ ပံုမွန္ေန႔ေတြမွာဆို ဟိုဂ်ဴတီ၊ ဒီဂ်ဴတီနဲ႔ ေျပးေနရျပန္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဆရာမေတြကို ဂိတ္ဂ်ဴတီ ေစာင့္ခိုင္း တယ္ဆိုတာ ကြ်န္မနားကိုမလည္ဘူး။

မိန္းမတစ္ေယာက္ကေအာ္႐ံု ကလြဲလို႔ ဘာလုပ္တတ္မွာလဲ။ ကြ်န္မ သမိုင္းတို႔၊ ပထဝီတို႔လို႔ ဘာသာေတြ ကို စိတ္ဝင္စားပါတယ္။ေက်ာင္းမဖြင့္ခင္ကတည္းက ဖတ္စာအုပ္ေတြကို နည္းနည္းပါးပါး ဖတ္ၾကည့္ဖူးပါတယ္။ အဲဒီတုန္း ကေတာ့ စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္း သလိုလိုရွိေပမဲ့ တကယ္ စာသင္ရတဲ့ အခါမွာ ဒီစကားေျပကို စကားေျပာနဲ႔ ျပန္ေျပာျပေနတာပဲဆိုေတာ့ စိတ္ဝင္ စားစရာ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ပိုဆိုးတာက ဒီစာအုပ္ႀကီးကို အလြတ္က်က္ရမွာဆို တဲ့စိတ္ပါရွိေနေတာ့ ဖတ္စာအုပ္ ေတြကို ေတာ္ေတာ္အျမင္ကတ္လာ ပါတယ္။ အလြတ္က်က္ရတာကို ဘယ္သူ မွ ႀကိဳက္တယ္လို႔ မထင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကြ်န္မတို႔ေတြဟာ ဟိုးငယ္ငယ္ ကတည္းက အလြတ္က်က္ဖို႔ပဲ ဖိအား အေပးခံရတယ္။ "ကႀကီး၊ ခေခြး" ေအာ္က်က္ခဲ့ရတယ္။

စာေလး နည္း နည္း ဖတ္တတ္တဲ့ အရြယ္တည္းက ဖတ္စာအုပ္ထဲက စာပိုဒ္ေတြကို အလြတ္က်က္ၿပီး စာေမးပြဲမွာ အလြတ္ ေရးေျဖရင္း ေအာင္ခဲ့ရတယ္။ မ်ားမ်ား က်က္ႏိုင္တဲ့သူက စာပိုေတာ္တာပဲ။ သိပၸံလို ဘာသာမ်ိဳးကို စသင္ရတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာင္ စဥ္းစားခ်ိန္ မရွိဘူး။ 'ပတ္ဝန္းက်င္မွာရွိတဲ့ အပင္မ်ားကို ေဖာ္ျပပါ'ဆိုရင္ ဆရာမ ေရးေပးထား တဲ့ အပင္ငါးမ်ိဳးကို အစဥ္အတိုင္း ျပန္ေရးျပမွ အမွတ္ရမယ္။ ဒီလို ဖတ္စာအုပ္ထဲမွာပါတဲ့၊ ဆရာမ ေရးေပးတဲ့ အေျဖမွာပါတဲ့ အပင္က ကေလးမေျပာနဲ႔ လူႀကီးေတာင္ မၾကားဖူးတဲ့ အပင္။ စာေတြကို အလြတ္က်က္ဖို႔ ဖိအားေပးတဲ့အထဲမွာ မိသားစုေတြ လည္း ပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္လံုး စာေအာ္က်က္ေန မွ သေဘာက်တဲ့ မိဘေတြေရွ႕မွာ ကေလးကေတာ့ စာေအာ္က်က္ရမွာပဲ ေလ။ စာမက်က္ခ်င္လို႔ ႐ိုက္တယ္။ စာမက်က္လို႔ မုန္႔ဖိုးမေပးဘူး။ စာေမး ပြဲမွာ အမွတ္ျပည့္မရလို႔ ဆူတယ္။ စာပိုက်က္ဖို႔ ဖိအားေပးမယ္။ အဲဒီ ေတာ့ ကေလးေတြမွာ ကိုယ္ပိုင္ စဥ္းစားေတြးေခၚႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္း ဘယ္မွာ ရွိေတာ့လို႔လဲ။

ေက်ာင္းမွာ ကေလးအမွတ္ နည္းလို႔ဆိုၿပီး မိဘေတြကို ဆရာမ ေတြက ေခၚေတြ႕တယ္။ သူ႔ဟာသူ ဘာေတြပဲေျပာေျပာ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ကေလးကို စာပိုက်က္ဖို႔ အားေပးဖို႔ပဲ။ မိဘ၊ ဆရာ၊ ေက်ာင္းသား ပူးေပါင္းမွ ေက်ာင္းသားရဲ႕ပညာေရး တိုးတက္ မယ္ဆိုတာ မွန္ေတာ့ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီမွာက မိဘနဲ႔ဆရာ ပူးေပါင္း ၿပီး ေက်ာင္းသားကို စာမ်ားမ်ား က်က္ဖို႔ ဖိအားေပးေနတယ္။ ဘယ္ေက်ာင္းသားက လြန္ဆန္ ရဲမွာလဲ။ ပညာေရးကို ဂ႐ုစိုက္တဲ့ မိဘမ်ားကလည္း က်ဴရွင္ေကာင္း ေကာင္းမွာ ထားမယ္။ ေက်ာင္းက ဆရာမနဲ႔ တည့္ေအာင္ေပါင္းမယ္။ ကေလးေနာက္ တေကာက္ေကာက္ လိုက္မယ္။ က်ဴရွင္ရယ္၊ အိမ္ရယ္၊ေက်ာင္းရယ္ကူးေနရၿပီး စကၠန္႔မလပ္ မိဘမ်က္စိေအာက္မွာ မိဘစိတ္တိုင္းက်ေနေနတဲ့ကေလးက ကိုယ္ပိုင္စဥ္းစားဉာဏ္ မရွိေတာ့ယံု မကဘဲ ေနရာတကာ မိဘကို အားကိုးလာ တယ္။

တကၠသိုလ္ ဒုတိယႏွစ္ေရာက္တဲ့အထိ အိမ္ကလိုက္ႀကိဳ၊ လိုက္ပို႔နဲ႔ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ဆို ဘယ္မွမသြားရဲ၊ ဘာမွမလုပ္ရဲတဲ့သူေတြေတြ႕ဖူး ပါတယ္။ ဆယ္တန္းေအာင္တဲ့သူေတြကို ေမးၾကည့္ပါ။ ကိုးတန္းတုန္းက ဘာသင္ရသလဲလို႔ေမးရင္ေတာ္ေတာ္ စာက်က္အားေကာင္းတဲ့သူမွလြဲရင္ ဘယ္သူမွ မသိ၊ မေျဖတတ္ပါ။ ကြ်န္မ လည္း မသိပါဘူး။ ဖတ္စာအုပ္ျမင္ရင္ ေရးေတးေတး မွတ္မိသလို ရွိပါမယ္။ ဒီဖတ္စာထဲကစာကို ဗလာစာအုပ္ထဲ ကူးထည့္ ၿပီးေတာ့ အဲဒါကို အလြတ္ က်က္ စာေမးပြဲၿပီးရင္ ဒီစာနဲ႔ ကိုယ္နဲ႔ မသက္ဆိုင္ေတာ့ဘူးလို႔ ယူဆမွာပဲ ေလ။ လိုမွ မလိုေတာ့တာ။ စာက်က္တဲ့ ေက်ာင္းသားဟာ က်က္ပဲက်က္မွာ။ အဲဒီစာေတြကို ဖတ္ၿပီး စဥ္းစားဖို႔ ဘယ္သူမွ မေျပာ ဘူး။ သူ စာက်က္ႏိုင္ရင္ တာဝန္ ေက်တယ္။ ဖတ္စာအုပ္ တစ္အုပ္လံုး ကို ျဖဴးေနေအာင္ အလြတ္ရြတ္ျပႏိုင္ ရင္ သူ စာေတာ္တယ္။ အလြတ္က်က္ထားတဲ့ စာေတြ ကို စာေမးပြဲမွာ တစ္လံုးမက်န္ ျပန္ေရး ႏိုင္ရင္ သူ အမွတ္ျပည့္ရမယ္။ ပထမ ရမယ္။ အဲဒီေတာ့ ဆယ္တန္းေအာင္ သြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ အဲဒီကေလး လုပ္ တတ္တာ ဘာမွ မရွိေတာ့ပါဘူး။

ဘာသာစံုဂုဏ္ထူးထြက္ေနေပမဲ့ Internet သံုးတာ လိုက္သင္ေနတဲ့ သူေတြလည္း ရွိတယ္။ ျမန္မာစာ အမွတ္ ေကာင္းလွခ်ည္ရဲ႕ဆိုၿပီး တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ေတာင္ မသိတဲ့ သူေတြရွိတယ္။ Facebookေပၚမွာ ကာတြန္း တစ္ခုေတြ႕လိုက္ပါတယ္။ျမန္မာျပည္ မွာ ကြန္ျပဴတာသံုးတာသင္ေတာ့ ဆရာကေက်ာက္သင္ပုန္းေပၚမွာေရးျပ တယ္။ "Ctrl + C ဆိုတာ Copy ကူးတာေနာ္။ စာအုပ္ထဲေရးမွတ္ထား" တဲ့။ ႏိုင္ငံျခားမွာက်ေတာ့ ဆရာက ေက်ာင္းသားကို ေျပာတယ္။ "မင္း Mario ဂိမ္းထြင္ရမယ္တဲ့၊ ငါးရက္ အခ်ိန္ရမယ္"တဲ့။ ကြ်န္မတို႔ လူမ်ိဳးက ဉာဏ္ေကာင္းတယ္လို႔ေျပာၾကပါတယ္။ ဒီအတိုင္းသာ ဆက္သြားလို႔ကေတာ့ အဲဒီလို ၾကြားလို႔ရေတာ့ မွာကို မဟုတ္ ပါဘူး။

လူႀကီးမင္းတို႔ကိုသာ စဥ္းစား ၾကပါဦးလို႔။

ညိဳသူႏြယ္

0 comments :

Post a Comment